Tillsammans löser vi dina digitala retailutmaningar
Jobbar du inom retail med flera olika varumärken? Upplever du utmaningar med att skapa en effektiv inköps- och produkthantering av era säsongssbaserade produkter?
Och hur funkar det med uppföljningen av inköp och produkter från säsong till säsong, i olika färger och storlekar?
Kompetens till ditt förfogande
Vi vet hur komplext det kan vara. Och med över 20 års erfarenhet av att hjälpa företag inom retail med deras specifika krav, så kan man säga att komplexa och flexibla lösningar har blivit lite av vår livsluft! Med hjälp av rätt affärssystem och smidiga integrationer hjälper vi er att utveckla och förfina era affärsprocesser så att ni får tydligare rutiner, enklare administration och en stabil plattform, nu och för framtida tillväxt. Samtidigt skapar ni mer flexibilitet att möta de nya förväntningarna hos kunderna.
Vikten av rätt systemstöd inom retail
En väl fungerande kundupplevelse kräver effektiva affärsprocesser. Kraven på tillgång till information i realtid ökar också, dels för att kunna möta kundernas önskemål och beteenden men framför allt för att kunna ta snabbare beslut. För det moderna retailföretaget blir det allt viktigare att välja systemstöd och affärssystem som på djupet förstår retail och som kan hjälpa till att utveckla de interna processerna och optimera verksamheten.
Några av utmaningarna
Företag med fokus på retail, oavsett om det handlar om fysiska butiker eller online-försäljning, jobbar inte sällan med flera olika varumärken. Ofta är det olika leverantörer per varumärke, och i det fallet en och samma distributör levererar flera varumärken separeras gärna dessa i olika offerter till retailern. Utmaningen för retailern ligger ofta i att hantera produkterna effektivt, särskilt om de är säsongsbetonade och finns i olika färger och storlekar. Att sedan jämföra försäljningen med föregående år ställer ytterligare krav då artikelnumren inte är desamma. Det är ju delvis nya produkter i varje säsong. Det är här vår branschanpassade affärssystemslösning för retail kommer in i bilden.
Affärssystem anpassat för retail
Oavsett om du upplever utmaningar med att optimera kundupplevelsen eller med tidskrävande affärsprocesser så vågar vi påstå att vi har både lösningarna och kompetensen som du letar efter. Vårt anpassade affärssystem för retail är ett resultat av alla insikter vi tagit med oss genom åren, utvecklad för att effektivisera och underlätta de branschspecifika affärsprocesser som ofta återfinns hos retailföretag. Dessutom har vi byggt lösningen helt och hållet för Microsoft Dynamics 365 Business Central, ett kraftfullt och flexibelt affärssystem som är perfekt att växa med.
Hur affärssystemet skapar värde för dig inom retail
Är det svårt att föreställa dig hur lösningen kan skapa värde för just din verksamhet? Vi vet att det inte är helt enkelt att avgöra vilken lösning som passar vilket typ av företag. Klicka dig genom flikarna nedan för att läsa mer om hur ett anpassat affärssystem kan underlätta några av processerna inom retail.
“Navip Clothing & Brands Inc.” är en retailer med 5 st fysiska butiker och en egen e-handel som levereras genom ett centrallager. Centrallagret förser även butikerna med påfyllnad, även om några enstaka artiklar levereras direkt från leverantörerna till butik. Försäljningen går bra, och består av ett 50-tal varumärken som köps in av nästan lika många leverantörer.