fbpx
Start | NaviPro inleder samarbete med Madden Analytics och lanserar integrationsapp för Dynamics 365 Business Central

14 December, 2023

Microsoft ERP-partner NaviPro inleder ett nytt strategiskt samarbete med Madden Analytics, en pionjär inom lagerplanering och analys för retail- och e-handelsföretag.

Det nya samarbetet har resulterat i en exklusiv integrationsapp, noggrant utformad för företag som strävar efter att harmonisera affärssystemet Dynamics 365 Business Central med Madden Analytics. Syftet är att stärka företag med förbättrad datatransparens och djupare insikter för mer välgrundade beslut.

Två bolag – en gemensam nisch

NaviPro och Madden Analytics är båda nischade mot bolag inom fashion, sport, lifestyle, och accessoarer och har lång erfarenhet inom branschen. Med flera gemensamma kunder är samarbetet och integrationen skräddarsytt för att hjälpa företagen underlätta arbetet och hitta nya möjligheter. Tillsammans erbjuder de omfattande expertis och branschanpassade lösningar för att stödja varumärken inom segmenten.

Genom att sätta användarnas behov i fokus har NaviPro och Madden Analytics gemensamt utvecklat en integration som inte bara uppfyller marknadens krav utan också skapar nya möjligheter för företag att dra nytta av omfattande datatransparens och analytiska insikter. Integrationen stärker Dynamics 365 Business Central som ett ledande affärssystem som effektivt förenar olika processer, optimerar flöden och kanaler. Det nya samarbetet möjliggör ett än mer framtidssäkrat affärssystem, skräddarsytt för den gemensamma målgruppen.

“Att samarbeta med NaviPro för att underlätta integrationsprocessen mellan Madden Analytics och Microsoft Dynamics 365 Business Central är strategiskt viktigt för oss, eftersom NaviPro är en av de mest välrenommerade Business Central-konsulterna i Sverige. NaviPro har mycket djup kunskap om Business Central och är affärssystemspartner för ett stort antal framgångsrika retail- och e-handelsföretag i Sverige,” säger Axel Bukowski, VD för Madden Analytics. “Vi har redan flera gemensamma kunder och ser fram emot att detta antal ökar i takt med att fler retail- och e-handelsföretag inser behovet av förbättrad lagerplanering,” tillägger han.

Ökad kundnytta med ny integrationsapp för Madden Analytics & Dynamics 365 Business Central

Den nya integrationsappen möjliggör överföringen av avgörande data från Dynamics 365 Business Central till Madden Analytics. Integrationen omfattar bl.a. historisk data, artikelinformation, lagerbalans, försäljningsdata och inköpsorder. Resultatet är en kraftfull lösning som möjliggör för användare av Madden Analtyics att effektivt budgetera försäljning och inköp, genomföra omfattande lageranalyser och fastställa lagerkrav på ett effektivt sätt.

Nyckelfunktioner i integrationen till Madden Analytics:

✔️ Exklusiv integration för Dynamics 365 Business Central – Integrationen är skräddarsydd exklusivt för Dynamics 365 Business Central, vilket ger en sömlös upplevelse för befintliga användare.

✔️ Sömlös dataöverföring till Madden Analytics – Affärsdata, inklusive produktinformation och transaktioner, överförs sömlöst från Business Central till Madden Analytics för effektiv budgetering och lageranalys.

✔️ Flexibel setup – Användarvänliga menyer och enkel konfiguration möjliggör flexibel anpassning av integrationen och integrationobjekt efter användarnas specifika behov.

✔️ Effektiv produktdatahantering – Användare har möjlighet att effektivt hantera produktdata genom att själva konfigurera källtabeller och fältmappning, vilket ger flexibilitet och optimerad användning av produktdata inom Business Central.

✔️ Automatisk uppdatering – Integrationen har ett automatiserat system för att uppdatera och skapa loggar, vilket förenklar användarnas arbetsflöde och minimerar manuellt arbete.

Integrationen mellan Madden Analytics och affärssystemet Dynamics 365 Business Central markerar ett betydande steg mot att revolutionera hur företag utnyttjar data för tillväxt och optimering. Johann Runemark, Försäljningschef på NaviPro, gläds över det nya samarbetet:

“Samarbetet med Madden Analytics öppnar upp spännande möjligheter för oss och våra kunder. Genom att kombinera Maddens expertis inom analys, lagerplanering och inköpsstöd med vår kunskap kring Business Central, stärker vi möjligheterna för våra kunder och ger dem en mer heltäckande bild av sina verksamheter. Tillsammans ser vi fram emot att kunna hjälpa både befintliga och nya kunder optimera sina affärsprocesser och fatta mer välgrundade beslut. Vi är glada över att vi har en växande skara gemensamma kunder och ser detta som en möjlighet för fler varumärken att välja Business Central i kombination med Madden Analytics.”

Webbinarium i samband med lanseringen

I samband med det nya samarbete bjuder NaviPro och Madden Analytics in till en spännande livesändning för att utforska och förstå hur varumärken kan optimera sin lagerplanering. För att lära dig mer om hur Madden Analytics och denna integration kan hjälpa ditt varumärke, registrera dig till kommande webbinarium den 16 januari.

Nyfiken och vill veta mer? Läs om integrationsappen och dess funktioner på Microsoft AppSource.

För ytterligare information om integrationen eller samarbetet, vänligen kontakta:

Johann Runemark

johann.runemark@navipro.se
0735 – 19 06 22

Om Madden Analytics

Madden Analytics är en SaaS-lösning som hjälper varumärken att planera och följa upp försäljning och lager med målet att optimera produktion för försäljning och minska överlager. Madden Analytics grundades 2020 i Stockholm, Sverige, och har en kund- och partnerbas som inkluderar varumärken som Chimi, Asket, Our Legacy, Flattered, Nordic Knots och Djerf Avenue.

Mer om Madden Analytics – www.maddenanalytics.com

Om NaviPro

Vi på NaviPro levererar affärssystem och andra närliggande systemstöd med hög funktionalitet och flexibilitet till i huvudsak design-, fashion- mode- och e-handelsföretag. Genom att kombinera affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central / Dynamics NAV med hög kompetens och lång branscherfarenhet inom ekonomistyrning, produktion och logistik skapar vi effektiva informationssystem åt våra kunder. På så sätt medverkar vi till att utveckla och förfina våra kunders affärsprocesser i nutid och ger dem en flexibel plattform för framtida tillväxt.

AI i praktiken: Hur Copilot & Dynamics 365 Business Central hjälper dig dra nytta av artificiell intelligens