8 Maj, 2024
Om Brothers
Allt du behöver inom herrkläder och manlig garderob
Brothers är en ledande svensk herrmodekedja med 42 butiker i Sverige. Med över 30 års erfarenhet på den svenska marknaden har Brothers etablerat sig som en pålitlig destination för män som söker stilfulla och högkvalitativa kläder. Med ett brett sortiment av egendesignade produkter och en stark betoning på kundservice, står Brothers i framkant för att tillgodose sina kunders behov.
Affärssystem och molntransformation i fokus
Nu satsar Brothers på att ta sin verksamhet till nya höjder genom att bland annat välja en ny affärssystempartner och strategier som är skräddarsydda för deras specifika behov och mål. Med en stark övertygelse om att framgång ligger i att hålla sig i framkant av branschens teknologiska utveckling, har Brothers nyligen genomfört en omfattande molntransformation för att förnya stora delar av sin tekniska infrastruktur.
Val av lösning och partner
Brothers valde Microsoft Dynamics 365 Business Central som navet i sin IT-infrastruktur för att effektivt hantera sina dataflöden. Denna satsning är central i Brothers strategi för att bygga en teknisk grund baserad på stabila och säkra system. Särskilt viktigt var behovet av en flexibel lösning som kan anpassas snabbt och kostnadseffektivt till de snabba förändringarna på marknaden. Vid valet av en ny affärssystempartner sökte Brothers en samarbetspartner med förståelse för modebranschen och de specifika utmaningarna de står inför, och som kunde ge kontinuerligt stöd genom utveckling och förvaltning av systemen.
Satsningen framåt
Genom implementeringen av affärssystemet Business Central och det nya samarbetet med NaviPro har Brothers inte bara adresserat sina nuvarande utmaningar utan också öppnat uppnya möjligheter för framtiden. Deras plan inkluderar att integrera fler systemstöd till Business Central för att förbättra och effektivisera administrativa aktiviteter som orderhantering och butikspåfyllnad. Brothers kommer dessutom koppla på utökad “product discovery”-funktionalitet mellan deras e-handel, POS och affärssystem för att förbättra kundupplevelsen över alla försäljningskanaler.
Kristoffer Olsson ser fram emot den nya satsningen: “Med hjälp av NaviPro så kan vi få ut maximalt värde från Microsoft Business Central så att vi kan fortsätta innovera våra administrativa processer och försäljningsprocesser för att alltid överträffa kundernas förväntningar på oss som en modern herrmodekedja.”
Det framtidssäkra valet markerar början på en spännande resa för Brothers, där teknologi och innovation kommer att spela en central roll i deras fortsatta framgång.
NaviPro X Bubbleroom
/i Artiklar - Modebranschen, PressmeddelandenNaviPro inleder samarbete med Madden Analytics och lanserar integrationsapp för Dynamics 365 Business Central
/i Artiklar - Affärssystem/ERP, Artiklar - Modebranschen, Artiklar - Nyheter BC, PressmeddelandenDigitala produktpass för modebranschen: En ny era för hållbarhet i en digital värld
/i Artiklar - Modebranschen