Digitalt showroom
Det nya sättet att sälja inom B2B.
Förstärk kundupplevelsen med
ett digitalt showroom
Förväntningarna på kundupplevelsen har förändrats, även inom B2B. Med ett digitalt showroom kan du förstärka kundupplevelsen bland dina återförsäljare och presentera dina kollektioner på ett snyggt och visuellt sätt, dessutom engagerar du kunden mer i själva orderuppbyggnaden.
Presentera olika innehåll på flera skärmar och visa specifika delar ur kollektionen samtidigt som du visar upp olika kombinationer av set, stilar och produkter. Precis som när du visar fysiska produkter kan du med det digitala showroomet skapa en personlig upplevelse genom att anpassa kollektionen som du presenterar för varje enskild kund.
Effektivare orderläggning
Gör kollektionerna mer levande och inspirera dina kunder med story telling och filmer. Visa upp produkterna i ett digitalt showroom och zooma in på detaljerna utan att behöva fysiska prover. Tillsammans med kunden kan du sedan enkelt sätta ihop en order samtidigt som ni visuellt kan jämföra försäljningen från tidigare säsong.
Förkorta tiden till marknaden
Genom att använda virtuella prover eller omfärgade produktbilder har du möjlighet att visa upp hela din kollektion långt innan du har tillgång till riktiga prover. Detta gör att tiden för att få ut produkterna till marknaden förkortas eftersom du kan eliminera väntetiderna på provtransporter och leveransförseningar.
Kort film om Colect showroom:
Film om Daily Sports,
en av våra kunder som använder Colect showroom:
Vill du veta mer om Colects digitala showroom?