fbpx
  • 7 december
    kl.10.00-11.00

  • Via Teams Webinar

Välkommen att ta del av vårt kostnadsfria webbinarium för modeföretag

  • 7 december, kl. 10.00-11.00
  • Via Teams Webinar

Upplever ditt modeföretag utmaningar med att balansera ert lager mellan säsonger? Att effektivt hantera era artiklar i flera olika färger och storlekar? Och samtidigt planera er presale-försäljning? Önskar du att ni hade systemstöd som på djupet förstod er som varumärkesägare inom modebranschen? Då är detta för dig!

Modebranschen är kanske en av de mest omvärlds- och trendberoende branscherna som finns. Den drivs av kreativitet och påverkas av allt från väder till globala konjunktursvängningar och framtidens allt högre krav. Vi förstår att ni som modeföretag ständigt står inför nya utmaningar att förändra, förbättra och digitalisera era affärsprocesser, och vi vet därför att det krävs pålitliga strukturer och flexibla affärssystem som är utformade efter era behov.

I vårt kommande webbinarium kommer vi att ta oss an dessa frågor och dela med oss av praktiska sätt för att optimera er modeverksamhet med framgång. Du kommer dessutom få ta del av en live demo där vi visar sju nyckelfunktioner i vår branschanpassade affärssystemlösning som är utformade för att underlätta några av de utmaningar som varumärkesägare inom modebranschen dagligen möter.

En del ur programmet:

  • Utmaningar & möjligheter
    • Vanliga utmaningar för varumärkesägare inom modebranschen.
    • Möjligheter och förbättringspotential.
  • Branschanpassat affärssystemet som verktyg för att optimera affärsprocesserna
    • Branschanpassat affärssystem – vad innebär det?
    • Upptäck Microsoft Dynamics 365 Business Central och Pebblestone Fashion.
  • Hantering av säsongsbetonade produkter, NOOS och carryovers
    • Balansera lagerhanteringen mellan säsongsbetonade och kontinuerligt tillgängliga produkter.
  • Kontroll av artikelstatus
    • Undvik överskott eller brister genom att ha full kontroll över statusen för varje artikel i din kollektion.
  • Underlätta produkthanteringen
    • Effektiv matrishantering av produktvarianter i olika storlekar och färger för orderläggning och inköp.
    • Uppföljning av försäljning och efterfrågan på olika produktattribut, kategorier och färger.
  • Bättre förkalkyler
    • Utforska hur du kan göra förkalkyler för att exakt beräkna vad varje produkt kostar att ta hem.
  • Uppföljning av orderdeadlines
    • Övervaka och följ upp orderdeadlines för att undvika förseningar som kan påverka försäljningen.
  • Effektivare presale-planering
    • Planera och koordinera presale-försäljningen för att säkerställa att produkter finns i lager när försäljningen börjar.
  • Hantering av ersättningsartiklar och avslut av säsong
    • Effektiv hantering av ersättningsartiklar och strategier för att avsluta säsongen utan onödiga kostnader.
  • Q & A
    • Tid för diskussion och frågor till våra experter.
Sven Rogberg

Applikationskonsult - NaviPro

Johann Runemark

Försäljningschef - NaviPro

Om oss:

Som en erkänd Microsoft Partner med särskild kompetens inom affärssystem/ERP och lång erfarenhet från modebranschen, kan vi erbjuda branschanpassade lösningar för att hjälpa dig dra nytta av möjligheterna och hantera de utmaningar som påverkar din verksamhet.

Detta webbinarium vänder sig till:

  • Modeföretag som säljer sina egna varumärken.

Har du frågor eller funderingar kring detta webbinarium?
Tveka inte att höra av dig.

alexandra.tuite@navipro.se