Innovativ produdatahantering för företag inom mode och textil
PISA är ett komplett system för hantering av produktdata som integrerar PDM (Product Data Management) och PLM (Product Lifecycle Management)-funktionalitet för att effektivisera din produktutvecklingsprocess. Oavsett om ditt företag är inriktat på egna varumärken, egen tillverkning, ready made garment eller private label, erbjuder PISA en omfattande lösning för att skapa och hantera produkter över hela livscykeln.
Ny modern plattform för PISA
Vi utvecklar ständigt PISA för att möta branschens behov och krav. Därför är vi väldigt stolta över att kunna presentera den senaste versionen av PISA – en kraftfull och modern molnlösning för produktdatahantering. Byggd på en helt ny plattform, med förbättrad funktionalitet och enkel integration med Microsofts ekosystem är PISA redo att ta din produktutveckling till nästa nivå.
I och med den nya molnbaserad plattformen får du dessutom automatiska uppdateringsprocesser vilket innebär att du alltid har tillgång till den senaste versionen av PISA utan några större manuella ingripanden eller dyra uppgraderingsprojekt.
Från första idéskiss till färdig produkt
Med PISA har du full kontroll över hela produktutvecklingsprocessen från första idéskiss och kollektionsupplägg till färdig produkt. Genom att samla all relevant information på ett ställe kan du säkerställa att ingenting faller mellan stolarna, vilket leder till både tidsbesparingar och ökad produktivitet.
Effektivisera produktdatahanteringen
PISA fungerar självständigt men blir som bäst och effektivast integrerat som ett komplement till ditt affärssystem. Genom att integrera PISA med affärssystemet synkas produktdata automatiskt, vilket minskar dubbelarbete och skapar en smidigare arbetsprocess.
Integrera med affärssystemet
Den nya Microsoft-baserade plattformen inkluderar en färdig out-of-the-box integration till affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central. Självklart erbjuder vi anpassade integrationer till flera olika affärssystem för att passa olika behov och förutsättningar hos våra kunder. Vi har en långvarig närvaro inom branschen med många användare som sträcker sig över olika affärssystem och plattformar. Vårt mål är att göra det enkelt för dig att integrera PISA i din befintliga IT-infrastruktur och maximera värdet av vårt PDM/PLM-system.
Fullständig funktionalitet för design, produktutveckling och inköp
PISA erbjuder en mängd funktioner för att hantera allt från skisser och design till kalkylering och produktionsunderlag. Med stöd för olika valutor, hållbarhetsarbete och spårbarhet kan du optimera din produktutvecklingsprocess och säkerställa hög kvalitet på dina produkter. PISA gör det enkelt att hålla koll på flera kollektioner samtidigt. När du väl har börjat använda PISA så kommer du att märka att helintegrerade plaggskisser, materialstruktur per storlek och färg, inbyggda måttlistor med versionshantering, labels och print, provhantering, multiartiklar, kataloger/workbooks, checklistor och korrespondens med leverantörer hanteras enkelt och effektivt i systemet.
Upptäck fördelarna med nya förbättrade PISA
Cloud first
Öka flexibiliteten med en molnbaserad lösning
Nya PISA är ett helt webbaserat PDM/PLM-system som erbjuder dig oöverträffad flexibilitet och tillgänglighet. Med möjligheten att komma åt er produktdata från vilken plats som helst och när som helst, kan du effektivt samarbeta och driva era projekt framåt utan begränsningar.
Fullt stöd för hållbarhetsarbetet
Spårbarhet och digitala produktpass (DPP)
I nya PISA har du ett komplett stöd för hållbarhet och spårbarhet (Sustainability & Transparency) – från Tier4-fiber till färdig produkt. Här finns all funktionalitet du behöver för uträkning av data och framtagning av digitala produktpass (DPP), inklusive stöd för certifikatshantering.
Koppling till skissprogram
Färdiga integrationer till Illustrator/Corel
Med kopplingar till skissprogrammen Illustrator och Corel kan du enkelt checka in och checka ut dina skisser mellan PISA och ditt föredragna verktyg, vilket möjliggör en smidig övergång mellan kreativt arbete och produktutvecklingsprocessen.
Modern plattform
Optimerad produktvitet med Microsoft
Nya PISA bygger på Microsofts pålitliga teknologier och erbjuder ett modernt användargränssnitt likt andra Microsoft-produkter. Med integrationer till övriga Microsoft-ekosystemet och lösningar så som Office 365 eller Power Platform, kan du säkerställa en smidig övergång mellan olika arbetsflöden och optimera din produktivitet på ett sömlöst sätt.
Integrerat med Business Central
Färdig out-of-the-box integration
Spara tid och undvik dubbelarbete genom att integrera PISA med affärssystemet Dynamics 365 Business Central för en smidig och automatisk synkronisering av alla produktdata. Med en out-of-the-box integration kan du kostnadseffektivt hantera och analysera din produktdata utan onödiga avbrott eller manuella processer.
Automatiska uppdateringar
Alltid den senaste versionen
Med automatiska uppdateringsprocesser har du alltid den senaste versionen av PISA tillgänglig utan att behöva oroa dig för manuella uppdateringar och dyra uppgraderingsprojekt.
Mobile first
Produktdatahantering on-the-go
PISA är byggd med responsivitet i fokus och går att använda fullt ut i iPad. Med möjligheten att ha hela din produktutvecklingsprocess i din handflata kan du maximera din produktivitet och ta snabba beslut oavsett var du befinner dig.
Kommunikationsportal
Kommunicera med inköpskontor och leverantörer
Med kommunikationsportalen kan du smidigt och säkert kommunicera med både inköpskontor, producenter och leverantörer direkt från systemet. Slipp e-post och bifogade filer som ligger i olika mailboxar och samla all kommunikation på ett och samma ställe, vilket gör den tillgänglig för fler och minimerar risken för att viktig information går förlorad.
(lanseras under hösten-24)
Full funktionalitet som täcker hela design-, produktutvecklings- och inköpsprocessen:
PDM – Product Data Management
- Hantera skiss och design
- Hantera kvalitet på tyger och tillbehör
- Ha koll på måttlistor och passform med versioner som även kan kopplas till inköpsordernummer
- Hantera förfrågan på pris och produkt
- Ta fram produktionsunderlag
- Stöd för kalkylering i flera valutor och hantera priser för olika marknader
- Spåra relevant hållbarhetsdata och förbättra kvalitetskontrollen
- Enkel export och import av produktdata till Excel
- Hantera foton, 3D, videos, logotyper, presentationer, dokument m.m
- Distribuera produktmarknadsföring till försäljningskanaler och förse sälj och marknad med produktinformation mot B2B och B2C
- Skapa kataloger och workbooks i olika valutor
- Hantera symboler, attribut med bilder och features
- Hantera och presentera carelabels och sharelabels/digitala produktpass (DPP)
- Integrera med webshop och mata med foton och produkttexter på flera språk
PLM – Product Lifecycle Management
- BOM med versioner som även kan kopplas till inköpsordernummer
- Hantera och spåra prover från första förfrågan till godkännande
- Hantera status på utgående produkter
- Effektivisera värdekedjan och samla all information på ett ställe
- Uppdatera ändringar på produkt per automatik
- Workflows för överlämningar mellan design, inköp och marknad (lanseras hösten-24)
- Kommunikation med inköpskontor och leverantörer (lanseras hösten-24)
- Bygg kollektioner med hjälp av sortimentsplanering (lanseras våren-25)
- Skapa moodboards och bygg kollektioner på produktgrupper, tema mm. (lanseras våren-25)