23 november 2018 höll vi ett frukostseminarium i Göteborg
Med fokus på lönsam e-handel.
Lönsam e-handel – i praktiken
E-handeln växer för varje år och en allt större del av försäljningen försvinner från fysiska butiker och flyttar ut på nätet. För handlare & varumärken innebär det större press på att se till så att erbjudandet hänger samman i alla försäljningskanaler och att ge kunderna bra förutsättningar att enkelt och effektivt hitta produkter och rätt information. Allt för att kunna behålla kundupplevelsen i fokus under hela köpresan. Den andra halvan som följer efter köpet blir även den allt mer affärskritisk att hantera pga. ändrade köp och returmönster. För att vara konkurrenskraftig i framtidens handel måste retureffekten vara en parameter in i kundresan för att åstadkomma lönsamhet i varje transaktion. Här spelar nytt systemstöd en kritisk roll och kommer i samverkan med ett modernt affärssystem bidra till lönsamhetseffekten i framtidens handel.
Häng med oss när vi delar med oss av handfasta tips för hur ni kan tänka kring lönsam e-handel – i praktiken.
Seminariet har tyvärr redan varit men vi kommer helt säkert hålla fler så titta in lite då och då för att inte missa något.