19 Juni, 2024
Om Busnel
Klassiska stickade plagg av högsta kvalitet
Monsieur och Madame Busnel startade Busnel redan 1920 i Rohan (Bretagne) och satsade på hög kvalitet och 100 procent ull från start. Fortfarande tillverkas samtliga plagg i samma fabrik i Dinan (också i Bretagne) som då. Busnel är känt för deras tidlösa ullkavajer och koftor, ofta prydda med de karakteristiska gyllene ankarknapparna. Sedan 2010 ägs Busnel av Louise Falkenberg som vårdar, men också varsamt sätter en ny prägel på varumärket. Falkenberg har en livslång koppling till Busnel då hennes mor ägde den svenska agenturen för varumärket och gjorde Skandinavien till Busnels största marknad 1970–2000. Idag expanderar Busnel både på etablerade marknader och internationellt inom lyxsegmentet för stickade kläder, alltjämt med fokus på hantverk och kvalitet.
Utmaningar och behov
För att möta utmaningarna med företagets tillväxt och internationella expansion har Busnel bestämt sig för att investera i ett nytt affärssystem. Beslutet att göra det beror på de ökade kraven på skalbarhet, effektivisering av processer, förbättrad lagerhantering, dataintegration och global efterlevnad. Nedan kan du läsa mer om vad det innebär för Busnel.
Busnel har expanderat kraftigt och behövde ett affärssystem som kan hantera den ökade komplexiteten i verksamheten. Det tidigare systemet var inte tillräckligt skalbart för att stödja företagets växande behov och internationella expansion.
För att bibehålla konkurrenskraft och effektivitet behövde Busnel ett system som kan integrera och automatisera flera affärsprocesser, från produktion och lagerhantering till försäljning och kundservice. Ett modernt affärssystem minskar manuellt arbete och ökar produktiviteten.
Med en stor produktportfölj är effektiv lagerhantering avgörande för Busnel. Det nya affärssystemet erbjuder avancerade funktioner för realtidsspårning av lager, optimerad lagerhållning och minskad risk för överlager eller lagerbrist.
Busnel behövde hantera stora mängder data från olika källor. Det nya affärssystemet underlättar integrationen av data och tillhandahåller kraftfulla analysverktyg för att stödja beslutsfattande och strategisk planering.
Med verksamhet på flera internationella marknader behövde Busnel ett system som kan säkerställa efterlevnad av olika regelverk och underlätta komplex finansiell rapportering.
Genom att investera i ett nytt affärssystem strävar Busnel efter att skapa en solid teknisk grund för fortsatt tillväxt och innovation, samtidigt som de bibehåller sin höga standard för kvalitet och kundnöjdhet. Det nya systemet förväntas inte bara hjälpa till att lösa de befintliga utmaningarna utan också möjliggöra framtida förbättringar och expansion.
Busnels val av affärssystem och partner
Busnel valde Dynamics 365 Business Central i kombination med branschlösningen Anyware Retail som affärssystem. Anyware Retail är vår egenutvecklade add-on app för Business Central anpassad för att underlätta produkthanteringen, förenkla inköpsprocessen och ge stöd för påfyllnad och uppföljning av säsongsbaserade produkter. Att hela lösningen är molnbaserad, skalbar, flexibel och kan anpassas efter Busnels föränderliga behov var särskilt viktigt för att kunna stötta den internationella expansionen och ökade verksamhetsomfattningen. Men det finns fler avgörande faktorer som ligger bakom valet av affärssystem, berättar Peter Bergkrantz, COO på Busnel:
När det kom till att välja partner för implementeringen av affärssystemet valde Busnel NaviPro. Peter förklarar valet:
Integrationer
I samband med implementeringen av Dynamics 365 Business Central och Anyware Retail görs även integrationer till Ongoing WMS (3PL) och webbplattformen Shopify för att möjliggöra ett sömlöst informationsflöde. Dessa integrationer kommer att ha flera positiva effekter på effektiviteten och samordningen mellan olika processer berättar Peter:
Framtida möjligheter och affärsstrategier
Den strategiska investeringen i Dynamics 365 Business Central och Anyware Retail kommer att omforma Busnels affärsstrategier, öppna nya vägar för tillväxt och stärka deras konkurrenskraft. Genom att satsa på en mer datadriven och kundcentrerad approach kommer Busnel nu kunna fokusera mer på att förbättra kundupplevelsen, optimera sina operationella processer och vidga sina horisonter till nya marknader.
Med starkare tekniska lösningar som stöder deras amibitioner och strategiska mål, är Busnel väl rustade för framtiden. Tillgången till kraftfulla verktyg och bättre datainsikter gör att Busnel snart är redo att fortsätta sin framgångsrika resa mot tillväxt och innovation.
Digitala produktpass för modebranschen: En ny era för hållbarhet i en digital värld
/i Artiklar - ModebranschenSå förbättrar du kundupplelevsen med rätt affärssystem
/i Artiklar - Affärssystem/ERP, Artiklar - ModebranschenDe största trenderna inom affärssystem 2023
/i Artiklar - Affärssystem/ERP, Artiklar - Modebranschen