PROGRAM
24 september, Stockholm
Tid: 8.00-17.00 + After Work
Plats: Scandic Downtown Camper ROOTS
08:00 | Registrering & Frukost
08:30 | Inledning
Johann Runemark
& Thomas Molin
NaviPro
Örjan Terén, Head of Supply Chain & Technical Development
Lexington
Livsstilsvarumärket Lexington delar med sig av sin resa och fortsatta tillväxtstrategi, där multikanal och ökat fokus på den digitala kundupplevelsen är viktiga värdeord.
Andreas Broman, CEO
Retail United
Morgondagens butik
Hur kommer morgondagens butik se ut? Och hur kommer e-handeln att utvecklas? Andreas Broman har under flera år arbetat med strategi och butiksutveckling och kommer ge oss sin bild av hur morgondagens konsument och butik kommer se ut.
10:30 | Fika & mingel
Stefan Erlandsson, Business Development Manager
Björn Borg
Hur spelar IT, teknik och rätt systemstöd en viktig roll i företagets framgång? Stefan Erlandsson berättar om Björn Borgs resa från 4 bolag till att nu vara 14 team som breddad ut sig över olika nationaliteter, och hur integrationer i kombination med effektiva affärsprocesser bidrar till företagets utveckling.
Markus Nordlund, COO
Easycom
Returer – vägen till lönsamhet?
Nya köpmönster tär på handelns lönsamhet då provrummet flyttar hem. Hur kan man som handlare bemöta det och omvända retur och bytesprocessen till sin fördel?
Aly Breeman, Product Manager
K3 Business Technologies
[ENG] Aly will take us through their transition and journey to the cloud. What has made them shift their focus from the traditional full stack and comprehensive solution to the modern way of developing and delivering flexible and scalable solutions in the cloud. What influence did the developments in the fashion industry and their customers have in that journey?
12:30 | Lunch
Elin Wengström, Marketing Manager
Daily Sports
Att slåss mot Goliat
Hur Daily Sports med små medel och en stor dos envishet har positionerat sig och byggt ett starkt varumärke i en traditionell bransch.
Peter Rhodin, Technology Strategist
Microsoft
Den moderna affärsplattformen
Hur kan Microsoft affärslösningar hjälpa er genom den digitala transformationen och göra er ännu mer konkurrenskraftiga? Peter Rhodin går igenom strategin med den moderna affärsplattformen och påvisar konkreta exempel på hur man snabbt kan digitalisera verksamheten.
14:50 | Mer fika
Caroline Hjelm-Cronstedt, CEO
Beauty Bargain
“Det är inte de stora som vinner över de små, det är de snabba som vinner över de långsamma”
Caroline Hjelm-Cronstedt, CEO på Beauty Bargain, berättar om deras helt nya koncept inom Åhlens och hur det är att driva en startup inom en stor koncern. Vilka är möjligheterna, men också vilka är utmaningarna? Och vad krävs av en organisation för att lyckas?
Kamil Karbowiak, Managing Director
Data Courage
[ENG] Data Journey with Courage in the world of Ecommerce
Kamil Karbowiak from Data Courage will show data journey that you can take using Data Science solutions for retail, ecommerce and fashion. The latest developments of Data Courage team will open your eyes on data intelligence so you will see your business in a brand different way. You will also get insights in Text Mining, Market Basket analysis, Purchasing Behavior and many more.
Moon-Suck Song, CEO & Co-Founder
Panagora
Moon-Suck Song har varit i e-handelsbranschens sedan år 2001. Han är vd och medgrundare av Panagora som har varit med många start-ups som sedan hamnat på top 100 listan för e-handlare. Tiden det tar att bygga en miljardaffär har bara blivit kortare och kortare, vad beror det på? Lyssna på Moon-Suck som presenterar 6 trender som blivit avgörande.
17:00-18:30 | After Work & eftersnack